pocketcanoe Shredder

• Member since Mar 30th 2018
Last Activity
, Reading thread Road to Soldurii 11
  • pocketcanoe -

Liked Gramps’s post in the thread Road to Soldurii 11.

Like (Post)
    Rematch gegen @pocketcanoe und seine Crucible Guard. Einmal mehr darf ich gegen das swiss army knife Syvestro ran. Crucible Guard [Theme] Magnum Opus [Syvestro 1] Aurum Adeptus Syvestro [+28] - Liberator [10] - Retaliator [9] - Suppressor [13] -…
  • pocketcanoe -

Replied to the thread Road to Soldurii 11.

• pocketcanoe -

• pocketcanoe -

Like (Post)
    So, heute gab es leider keine Spiele, dafür haben mal sowohl Schulter als auch Wetter mitgespielt und ich konnte ein bisschen grundieren und mein Farbschema für die Horros testen. Ich glaube, ich bin einigermaßen zufrieden, der große Maler war ich…
  • pocketcanoe -

Interesting reading, thanks for the reports! I think you need to be summoning heavies every single turn without fail. Horrors play a weird trade game in that they can do a lot of work (so much work) for one turn and then die. I reckon you have to cheat…
  • pocketcanoe -

Like (Post)
    Einmal mehr ein Spieltag und es gab zwei neue Matches, beides gegen Khador aber unterschiedliche Gegner. Im ersten Spiel bietet mein Gegner mir Man-o-War mit Butcher 1 und ich ziehe aus Furcht vor Bombadiers Zaateroth, Pustekuchen würde ich…
  • pocketcanoe -

Like (Post)
    Hier noch mein bisheriges Zwischenfazit für die Infernals. Ich fürchte ich bin für die Faction zu doof. In keinem meiner bisherigen Spiele ist es mir gelungen eine vernünftige Attrition runter zu spielen und das war bisher mit anderen Factions eine…
  • pocketcanoe -

Replied to the thread 11, Soldurii WM & Hordes Turnier, 26.10.2019 Neumünster.

I can still make it. Changed my nickname to LordSteve as is befitting an aristocrat of my caliber.
  • pocketcanoe -

Can you lose the shrieker? Or go for a smaller battle group in general? If you’re going to be summoning at every possible opportunity, you can maybe have more space in the list for other goodies. Bear in mind I know nothing.
  • pocketcanoe -

Quote from Gramps: “@pocketcanoe Decel is adding +2 Arm, not Def. ” oh yeah X-D
  • pocketcanoe -

Like (Post)
    @pocketcanoe Decel is adding +2 Arm, not Def. But outside Sevestros Feat Arm 21 Heavies could be a Problem, even with their low amount of boxes. At least CG has to work harder for getting Heavies of the table
  • pocketcanoe -

Like (Post)
    @pocketcanoe thanks for sharing your thoughts Meine Liste für das Spiel war folgende: Infernals - Omodamos Theme: Dark Legacy 74 / 75 Army Omodamos, The Black Gate - WJ: +28 - Tormentor - PC: 12 (Battlegroup Points Used: 12) - Tormentor - PC:…
  • pocketcanoe -

Yep, Deceleration + Feat = sad times for Syv. Even just having Decel up makes all the heavies def 13 which is the tipping point for unbuffed CG shooting. Purification is a problem for Zaateroth too, but Syvestro will get damaged for his trouble. I feel…
  • pocketcanoe -

Maybe I can share some thoughts about my first game into Infernals. First of all, the models are enormous and very cool. We played Syvestro into Omodamos. My syvestro list is kind of standard at the moment, for those that choose not to run a Vulcan…
  • pocketcanoe -

• pocketcanoe -

Cool, I’ll find out if I can make it Edit: what’s the earliest I could get a game?
  • pocketcanoe -

Like (Post)
    Yes, we will be playing at Soldurii tomorrow. We will start at 13.00. If you want to join, we can meet up earlier if it suits you better.
  • pocketcanoe -

Are you playing at soldurii tomorrow? And if so, what time?
  • pocketcanoe -

Replied to the thread Warmachines Hordes spielen bei Soldurii.

Are you playing at soldurii tomorrow? And if so, what time?
  • pocketcanoe -

Liked dasambi’s post in the thread Übung macht weniger schlecht: Probiers mal mit Gemütlichkeit.

Like (Post)
    27.07.2019 - Team Day Ich versuche aufzustehen ohne die anderen zu wecken, die es schaffen, immer noch zu schlafen. Laute Dinge fallen zu Boden. Sorry, Jungs! Die Dusche war aber nötig. Beim Frühstück treffe ich ein paar Berliner mit seniler…