Exemplar CID

• Andü schrieb:

Ynnead schrieb:

Irgendwie fände ich es gut, wenn es die Jungs a) in der Aktivierung zurück bringt und b) Vielleicht sowas wie "Spiritual Chamber - If this model has no soul token at the start of its activation, it gains a soul token" oder sowas bekommt... Damit die Kiste nicht so nutzlos ist, wenn man das mal nicht mehr mit seelen füttert/füttern kann.
      muss sagen das mag ich auch mehr... wär ein schöner mittelweg. werd das mal so ins cid forum ballern.
      Ich hätte dem ding völlig unkreativ Reinforcement[Small/Medium friendly faction Trooper] gegeben (w3). So wurde wieder zwanghaft eine neue Machanik dazu erfunden, damit was auf der Karte steht.
    • Ich finde die Mechanik, dass du dich zwischen gut kämpfe und reinforcen entscheiden musst, eigentlich ganz gelungen. Sinnvoller als beim Blockhouse oder den Kloschüsseln, die das "einfach mal nebenbei so machen"...
      Linux is like a Tipi - no Gates, no Windows, Apache inside
    • Ich finde, für Kreoss 2 würde decelleration oder deflection als zusätzlicher spell ausreichen. Dann kann er delivern und alles ist gut.

Wenn die Vengers verbessert werden, sollte der Elite cadre von Kreoss 3 auf Veteran leader (Vengers) abgeschwächt werden. Das gibt mehr Spielraum, die Gäule auch für andere Caster auch ein gutes Niveau zu heben. +1 Stärke für die Lanze und natives pathfinder fände ich genug für sie.

Was ich stylisch und aus einem Gußfinden würde: Vengeance durch die Bank für alle Exampars.
    • Ist das wirklich so? Angenommen er hätte Deflection. Dann steht so ein Errant im Wald (seinem natürlichen Habitat) schon auf 16/16. Das ist definitiv relevant. Und die KEs dahinter sind auch DEF14, was entgegen populärer Ansicht ein relevanter Stat ist. Und sobald erstere dann angekommen sind, leben letztere auch wieder sehr viel sicherer.
    • zich schrieb:

Ist das wirklich so? Angenommen er hätte Deflection. Dann steht so ein Errant im Wald (seinem natürlichen Habitat) schon auf 16/16. Das ist definitiv relevant. Und die KEs dahinter sind auch DEF14, was entgegen populärer Ansicht ein relevanter Stat ist. Und sobald erstere dann angekommen sind, leben letztere auch wieder sehr viel sicherer.
      Das sind Menothen, die brauchen das. Wenn nur ein Menoth-Ppl Stirbt ist das schon nur noch ein Pyrrhussieg für den Spieler.
      alea iacta est

When a warrant says ""dead or alive,"" most bounty hunters'll just kill you. Not me. Should I catch you, you'll hang, and I'll tickle your feet as you expire.
    • Ich bin mir echt nicht sicher, ob Bastions mit Defensive Strike ok sind, werde ich aber morgen auf jeden Fall mal mit Testament ausprobieren.

conflictchamber.com/#c2201b_-0E0Q1S24k9lR3t3tlXlXi8i8
      Protectorate Army - 75 / 75 points
      [Theme] Exemplar Interdiction

!!! Your army contains CID entries.

(High Reclaimer 2) Testament of Menoth [+27]
      - Castigator [12]
      - Templar [15]
      Exemplar Warder Elias Gade [0(5)]
      Hand of Silence [7]
      Vassal Mechanik [1]
      Vassal Mechanik [1]
      Exemplar Bastions (max) [15]
      Exemplar Bastions (max) [15]
      Vessel of Judgment [18]
      Vessel of Judgment [18]
    • Ich glaube nicht, dass Testament da wirklich drauf angewiesen ist und die Punktekosten gehen so eigentlich relativ schön auf, abgesehen von dem fehlenden Choir.
      Deutlich wichtiger ist mMn, dass die Battle Engines 1. mit Doors of Judgment das RFP'n der Bastions verhindern können und man dank Hand of Silence trotzdem Seelen dafür bekommen kann und 2. die Bastions nach dem Zurückholen wieder hochheilen können.
      Ist allerdings bis jetzt nur Theorie, auch wenn ich eine sehr ähnliche Liste mal mit Harby gespielt habe.
    • Exemplar CID Week 2 Update 1

Today, 03:55 PM
      Welcome to week two of the Exemplar CID! Here is the update:

Grand Exemplar Kreoss: After receiving a large quantity of feedback throughout the first week about Kreoss 2. We feel these changes will push Kreoss 2 towards a more exciting and effective game plan. Please continue to focus on these changes and provide feedback for the direction you would like to see Kreoss 2 go.

Gain Tough XICONX.

Cut Tactician [Exemplar].

Gain Life Trader:
      Life Trader - When an attack with this weapon hits, this model can suffer 1 damage point to gain an additional die on the damage roll against the model hit. Life Trader can be used only once per attack.
      Gain Paragon of the Faith:
      Paragon of the Faith - While in this model’s command range, friendly Exemplar models gain Tough XICONX.

Gain Battle-Charged:
      Battle-Charged 2 Self Ctrl – UP No
      While in the spellcaster’s control range, models in its battlegroup gain Countercharge. (When an enemy model advances and ends its movement within 6˝ of a model with Countercharge and in its LOS, the model with Countercharge can immediately charge it. A model can use Countercharge only once per round and while not engaged.)
      Change Sacrosanct to:
      Sacrosanct 3 Self * – RND No
      When an enemy non-warcaster, non-warlock warrior model destroys one or more friendly Faction models in the spellcaster’s command range with an attack, immediately after the attack is resolved the attacking model becomes knocked down.

Fire of Salvation: A slight point reduction should help the Fire of Salvation compare more favorably to other Protectorate Warjacks.

Cost 15.

Judicator: We feel SPD 5 will greatly help both the Judicator and the Revelator be impactful models. (Yes, this change will be reflected in the Revelator as well)

SPD 5.

Exemplar Bastions: We are looking to change up what is going on between Bastions and Cinerators, so please look at these two changes together. We intend the Bastions to be the slow hard hitting unit of the Exemplar army while Cinerators are the slow durable unit. Bastions are going to bump up in P+S to 13. Changing out Set Defense for Defensive Line will make their +2 DEF a little more relevant, and they pick up a nice conditional anti-knockdown attribute.

Consecrated Halberd POW 6.

Change Set Defense to Defensive Line:
      Defensive Line - While this model is B2B with one or more models in its unit, it gains +2 DEF against melee attacks and cannot become knocked down.

Exemplar Cinerators: Cinerators are becoming the slow highly durable unit compared to Bastions slow but hard hitting unit. To compensate for their drop in POW, they are also dropping in points.

Cost 8/13.
      Blazing Sword POW 4.

Exemplar Cinerator Officer: The officer is picking up Defensive Formation. This allows the Cinerators a turn of offensive output while remaining in shield wall which should make them a much more exciting choice on the battlefield.

Blazing Sword POW 4.

Change Litany of Fire to Defensive Formation:

Defensive Formation - This model can use Defensive Formation once per game at any time during its unit’s activation. This activation, models in this unit currently in formation gain Reposition [5˝]. Additionally, at the end of this activation any previous orders this unit was issued expire and this unit is affected by the Shield Wall order. (At the end of an activation in which it did not run or fail a charge, a model with Reposition [5˝] can advance up to 5˝, then its activation ends.)

Exemplar Vengers: We do not have the intention to do a massive overhaul on Vengers. We feel (and the feedback shows!) that Vengers are very nearly there. This small bump in stats should help them see a little more inclusion in lists when speed is what the player is looking for.

STR 7.
      ARM 18.

Exemplar Bastion Seneschal: The Bastion Seneschal is picking up Tactician [Exemplar] after it was removed from Kreoss. This combined with it's new drive should make it a valuable unit on the battlefield.

Increase Consecrated Halberd POW to 6.

Gain Set Defense:

Set Defense - A model in this model’s front arc suffers –2 on charge, slam power attack, and impact attack rolls against this model.
      Gain Tactician [Exemplar]:
      Tactician [Exemplar] - While in this model’s command range, friendly Exemplar models can ignore other friendly Exemplar models when determining LOS. Friendly Exemplar models can advance through other friendly Exemplar models in this model’s command range if they have enough movement to move completely past them.

Shrine of the Lawgiver: CMD 12 should help the Shrine continue to gather souls on a turn by turn basis. Well of Souls will help smooth out soul acquisition in the early game.

CMD 12.

Gain Well of Souls:

Well of Souls - This model begins the game with 3 soul tokens.
      Dateien
    • Hm... bin mir nicht sicher ob ich die Kreoss, Knights, Gravus interaktion nicht etwas zu gut finde... aber wie war das, dreist ist das neue normal? Den cinerators die Pow zu nehmen, finde ich recht sinnvoll, ich meine mich dran zu erinnern beim release vor 5 Jahren schonmal sowas gesagt zu haben...

Schrein... cmd 12 sicher sinnvoll, vom well of souls halte ich wenig. Aber nunja.
      Linux is like a Tipi - no Gates, no Windows, Apache inside
    • Finde ja auch Harby doppel Bastions doppel Battle Engine jetzt wieder recht interessant. Awe + Defensive Line <3 Dazu ham sie jetzt endlich genug Power um richtige Löcher zu machen.

Aber ich denke auch, dass da evt nochmal bei manchen Sachen ein Schritt zurück gemacht wird.

Positiv finde ich, dass sie meinen Vorschlag zu den Vengern 1:1 übernommen haben. Damit sollten die wieder ne Auswahl sein, die man sich definitiv überlegen kann, ohne gleich übertrieben viel besser zu sein.
    • Ynnead schrieb:

Hm... bin mir nicht sicher ob ich die Kreoss, Knights, Gravus interaktion nicht etwas zu gut finde... aber wie war das, dreist ist das neue normal? Den cinerators die Pow zu nehmen, finde ich recht sinnvoll, ich meine mich dran zu erinnern beim release vor 5 Jahren schonmal sowas gesagt zu haben...

Schrein... cmd 12 sicher sinnvoll, vom well of souls halte ich wenig. Aber nunja.
      Exactomundo.

Und Tactician auf dem Bastion Seneschal finde ich interessant. 13 Punkte für Cinerators find ich fast zu günstig...
    • Einige Änderungen sind gut, einige schießen mMn übers Ziel hinaus.

Kreoss2 - Life Trader finde ich interessant, da er jetzt endlich etwas hat, womit Imperishable Conviction auch Sinn macht. Paragon of the Faith finde ich zusammen mit der Änderung an den Bastions und Gravus etwas hart. Dass der Kirchturm dadurch auch Tough bekommt, ist auch etwas dämlich.

Exemplar Vengers - Mit dem +1 STR/ARM finde ich die eigentlich perfekt.

Exemplar Bastions - Ich weiß nicht, ob die wirklich noch Defensive Line brauchen. Defensive Strike fand ich so schon sehr stark und jetzt halt noch mit +2 Pow.

Bastion Seneschal - Mit Tactician finde ich den eigentlich perfekt, da er damit eine spezifische Rolle hat.

Judicator/Revelator - SPD 5 hab ich echt nicht kommen sehen.

Cinerator Officer - Repo 5 als Mini-Feat ist auf jeden Fall deutlich interessanter/besser.

Shrine of the Lawgiver - CMD 12 reicht wahrscheinlich völlig aus, der muss nicht unbedingt mit 3 Seelen starten.
    • kurze zwischen frage:
      Exemplar Warder Elias Gade
      Desperate Pace [small- or medium-based Exemplar] (★Action) -RNG CMD. Target friendly small- or medium-based
      Exemplar unit. If the unit is in range, small- or medium-based Exemplar models in the unit gain +2 ̋ movement during their
      Normal Movement this turn.
      kann ich das auch auf Visgoth Juviah Rhoven & Honor Guard wirken?
      Oder geht das nich weil es keine Exempler Unit ist? wenn ja würden natürlich nur die 2 Guard davon profitieren weil sie ja Exempler modelle sind.
    • Neu

Exemplar CID Week 3 Update 1

Today, 02:49 PM
      Change log for Week 3:

Grand Exemplar Kreoss: Kreoss received clerical updates and a wording fix so the Shrine of the Lawgiver does not gain tough.

Life Trader moved to Justifier.

Change text of Paragon of the Faith to:

Paragon of the Faith - While in this model’s command range, friendly Exemplar warrior models gain Tough XICONX.

Exemplar Bastions: We felt that defensive line was a little too strong on Bastions so we have reverted that change to Set Defense again. Please continue testing Bastions, your feedback has been great thus far!

Change Defensive Line to Set Defense:

Set Defense - A model in this model’s front arc suffers –2 on charge, slam power attack, and impact attack rolls against this model.

Exemplar Bastion Seneschal: Based on it's new suite of abilities we felt that a bump up in points was justified.

Cost 6.

Exemplar Errant Seneschal: The Errant Seneschal is functioning at about the level we would like it to, but we agree that it's not quite living up to it's point cost. With a slight reduction and a bump up in CMD we hope this model will be a compelling choice in some lists.

Cost 3.

CMD 10.

Exemplar Exemplar Warder Elias Gade: The feedback showed that people really wanted Elias Gade to remain a combat oriented solo, so we've removed Desperate Pace and replaced it with Sniper. Fear not however, Desperate Pace has found a new home.

Cut Desperate Pace.

Gain Sniper:

Sniper - Instead of making a damage roll to resolve a ranged attack, this model can inflict 1 damage point. A model disabled by a ranged attack made by this model cannot make a Tough roll.

Hand of Silence: A slight bump in RAT should help the Hand of Silence feel a bit more active on the battle field.

RAT 6.

High Exemplar Gravus: To continue down the theme of being an excellent support model, Gravus has picked up what Gade dropped.

Gain Desperate Pace [small- or medium-based Exemplar]:

Desperate Pace [small- or medium-based Exemplar] (Action) - RNG CMD. Target friendly small- or medium-based Exemplar unit. If the unit is in range, small- or medium-based Exemplar models in the unit gain +2˝ movement during their Normal Movement this turn.

Protectorate Theme Force: Exemplar Interdiction: In an effort to open up the theme force a little bit more we have added the Hierophant model to Exemplar Interdiction.

Add “Hierophant” to the Army Composition section.

puhhhh.... jetzt muss man also 8 punkte für Desperate Pace investieren und bekommt es nicht mehr als gratis Solo. Danke community! -.-

Der Bastionnerf was zu erwarten. so sind sie aber auch noch in Ordnung. Naja aber das mit Desperate Pace nervt mega...

Immerhin haben sie nicht Harby angefasst und der Hierophant macht sie noch besser in EI.